loading loading background
 

To Social Media…Dream Team!

Σε προηγούμενο άρθρο αναλύσαμε τα οφέλη των social media για τις επιχειρήσεις και δώσαμε 6 λόγους για τους οποίους και η δική σας εταιρεία χρειάζεται τα Social Media.  

Για αυτούς, αλλά και πολλούς άλλους λόγους - όπως η αυξητική τάση χρήσης σε όλα, ακόμα και τα πιο μικρά, κοινωνικά δίκτυα -  καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα social media είναι απαραίτητα και αποδίδουν πολλά οφέλη στην επιχείρησή σας. Δεδομένου όμως ότι υπάρχει μία σωστή εταιρική παρουσία.

Social Media Networks USage in Greece

Πήγη: Ετήσια Έρευνα για την Κοινωνική Δικτύωση 2013 Eltrun

Τι σημαίνει όμως «σωστή εταιρική παρουσία» στα socialmedia και τι ικανότητες πρέπει να υπάρχουν μέσα σ’ ένα πλήρες social media team;

Σε αυτό το σημείο μάλλον θα σκεφτείτε:

«Τι...; Χρειάζομαι ολόκληρη ομάδα; Μα εγώ/ η κόρη μου/ ο γιός μου/ το ανήψι μου είμαι/είναι όλη μέρα στο Facebook και ξέρω/ξέρει να το χειρίζεται, είναι εύκολο!»

Ευτυχώς - ή δυστυχώς - με αυτό το άρθρο σκοπεύουμε να σας δώσουμε μία διαφορετική σκοπιά. Τα social media δεν είναι κάτι συμπληρωματικό ή προαιρετικό στη διαφήμιση της εταιρίας σας, ούτε πρέπει να γίνεται «όταν και αν υπάρχει χρόνος και διάθεση» .

Στην εποχή μας τα social media αποτελούν ένα σημαντικό, όσο και απαραίτητο εργαλείο για την ίδια την ύπαρξη μιας εταιρίας. Αν χρησιμοποιούνται σωστά έχουν να δώσουν πάρα πολλά. Αν χρησιμοποιούνται λάθος, είναι καλύτερα...να μην χρησιμοποιούνται καθόλου!

Επομένως, δεν θα πρέπει καποιος να παίρνει αψήφιστα την παρουσία της εταιρίας του στα social media, χρησιμοποιώντας τα μέσα αυτά περιστασιακά ή χωρίς συγκεκριμένο στρατηγικό πλάνο.

 

Δεν είναι εύκολη υπόθεση!

Σύμφωνα με τη δική μας της σκοπιά, μια εταιρική παρουσία στα social media δεν είναι εύκολη διότι το περιεχόμενό που θα αναρτήσετε στο Facebook ή οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό δίκτυο πρέπει να ξεχωρίσει, ώστε να το δουν οι περισσότεροι ακόλουθοί σας (Fans).

Ο μεγάλος συνωστισμός των εταιριών αλλά και των χρηστών στα social media έχει μεγαλώσει ταυτόχρονα και τον ανταγωνισμό. Το αποτέλεσμα του αυξημένου ανταγωνισμού  είναι ότι όλες τις αναρτήσεις σας δεν τις βλέπουν όλοι οι ακόλουθοί σας – κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο και χαοτικό.

Τα social media χρησιμοποιούν ειδικούς μηχανισμούς, προκειμένου να «φιλτράρουν» το περιεχόμενο που ανεβαίνει σε αυτά και να εμφανίζουν στους χρήστες μόνο ότι τους ενδιαφέρει.

Ένας τέτοιος μηχανισμός είναι ο Edgerank,  ο διάσημος αλγόριθμος του Facebook ο οποίος με βάση μία σειρά παραμέτρων, εμφανίζει στους χρήστες το περιεχόμενο που το ίδιο αποφασίζει ότι μπορεί να είναι ενδιαφέρον γι’ αυτούς.

Facebook Edgerank

 

Ποιες είναι αυτές οι παράμετροι; Γενικά είναι αναρίθμητες, εν ολίγοις όμως αφορούν:

#1 Τη σχέση που έχει ο κάθε χρήστης με μία σελίδα ή χρήστη στο Facebook. Για παράδειγμα, όσο περισσότερη αλληλεπίδραση έχει ο “Χ” χρήστης με την  “Ψ” Σελίδα, τόσο   περισσότερο το Facebook θα εμφανίζει στον “Χ” περιεχόμενο από την  “Ψ”.
#2 Το είδος του περιεχομένου που αναρτάται ( κείμενο, φωτογραφία, βίντεο κλπ) και η «βαρύτητα» που έχει.
#3 Το χρόνο που έχει παρέλθει από τη στιγμή που έγινε η ανάρτηση.

Τέτοιοι μηχανισμοί αποτελούν ένα σοβαρό εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσουμε για να μπορούν οι Fans μας να βλέπουν τα μηνύματά μας. Γιατί ποιο το νόημα να ξοδεύουμε κόπο και χρήμα για να αποκτήσουμε μία μεγάλη κοινότητα, αν αυτή δεν μας βλέπει;

Το μυστικό για να ξεχωρίσουμε είναι η ανάρτηση ελκυστικού και ενδιαφέροντος περιεχομένου που προκαλεί  likes, clicks, comments και shares, δηλαδή έχει αυξημένη αλληλεπίδραση (engagement).  

 

Και δεν είναι μόνο οι αλγόριθμοι!

Εκτός από τον ύφαλο του κάθε αλγόριθμου, το περιεχόμενο που δημοσιεύουμε θα πρέπει να εξυπηρετεί τους στρατηγικούς στόχους μας και να χτίζει για το brand μας το επιθυμητό προφίλ. Ο τόνος ομιλίας, το ύφος των αναρτήσεων, οι εικόνες, τα κείμενα και γενικά ό,τι αναρτούμε θα πρέπει να είναι σύμφωνο με τους μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους εταιρικούς μας στόχους.

Για παράδειγμα, αν στόχος της εταιρίας μας είναι να μειώσουμε τα κόστη της εξυπηρέτησης πελατών, θεσπίζουμε την ανάλογη στρατηγική στα social media και βλέπουμε πώς τα δεύτερα μπορούν να μας βοηθήσουν να πετύχουμε τον στόχο αυτό. Από την άλλη  μεριά, αν στοχεύουμε στην αύξηση της επισκεψιμότητας στο καταστήμά μας, χρησιμοποιούμε τα social media για να το πετύχουμε μέσα από ειδικά promotions ή προώθηση events. Και ούτω καθεξής.

Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό να επιλέγουμε τα κατάλληλα για εμάς social media, σύμφωνα με το κοινό-στόχο μας, το αντικείμενο μας, το χρόνο και το budget που διαθέτουμε και βεβαίως, τους στρατηγικούς μας στόχους. Πολλές φορές, είναι προτιμότερο να επιλέγουμε ένα ή δύο social media και να αφοσιωνόμαστε πραγματικά σε αυτά, παρά να ανοίγουμε λογαριασμούς σε όλα τα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα και να μην μπορούμε να ανταπεξέλθουμε.

 

Τελικά ποιοι απαρτίζουν το Social Media Dream Team;

Για να γίνει μία σωστή επένδυση στα social media, η οποία περιλαμβάνει το σωστό στρατηγικό πλάνο αλλά και την δημιουργία ενδιαφέροντος και ελκυστικού περιεχομένου, συνήθως απαιτούνται τα παρακάτω άτομα.

 

•Social Media Manager , που είναι ο υπεύθυνος ή η υπεύθυνη για τη θέσπιση και την υλοποίηση της στρατηγικής και των στόχων, την επιλογή των social media, το χειρισμό σε περίπτωση εταιρικής κρίσης και το monitoring.

Digital Content Creator , o οποίος δημιουργεί κείμενα και περιεχόμενο σύμφωνα με τη στρατηγική.

Graphic Designer,  που είναι υπεύθυνος για την δημιουργία ελκυστικών εικόνων και γραφικών.

Community manager, ο οποίος θα αναλάβει τη διαχείριση της κοινότητας, παρακολουθώντας και απαντώντας σε σχόλια και ερωτήσεις.

 

Το παραπάνω dream team μπορεί να αποτελείται από πολλά διαφορετικά άτομα ή – συνήθως στην περίπτωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων - ένα άτομο το οποίο όμως πρέπει οπωσδήποτε να διαθέτει όλες τις παραπάνω ικανότητες.

Αν λοιπόν κι εσείς έχετε αναλάβει εξ’ ολοκλήρου την επιμέλεια της εταιρικής σας παρουσίας στα κοινωνικά δίκτυα, θα ήταν φρόνιμο να φροντίσετε για την εκπαίδευσή σας, ώστε να μπορέσετε να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις της  ολοκληρωμένης social media παρουσίας.

 

Επικοινωνήστε μαζί μας