loading loading background
 

Email marketing: τι είναι, τα Ναι και τα Όχι.

 Εδώ και πολλά χρόνια το email marketing  έχει αντικαταστήσει σε μεγάλο ποσοστό τις παλιότερες μεθόδους Direct Marketing, όπως καταλόγους και flyers.  Εκτός από το ότι το email marketing είναι πολύ φθηνότερο από το παραδοσιακό Direct Marketing, είναι και πολύ πιο αποδοτικό. Και με μετρήσιμα αποτελέσματα. Και πολλά άλλα.  

Να διευκρινίσουμε βέβαια ότι αναφερόμαστε μόνο σε email καμπάνιες που αποστέλλονται σε άτομα που έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους για να τις λαμβάνουν (permission-based email marketing) και όχι σε αυτές που στέλνονται σε emails που έχουμε αγοράσει. Η αγορά έτοιμων λιστών με emails μπορεί να φαίνεται ο εύκολος και σύντομος δρόμος, όμως είναι και ο λιγότερο αποτελεσματικός, αφού με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει σε μαζικές απεγγραφές και «αναφορές» που μπορούν να «μαυρίσουν» έναν Server και να προκαλέσουν ζημιά.

Προτιμήστε να αυξήσετε τη λίστα σας χρησιμοποιώντας τρόπους όπως τη διαφήμιση, τη μέθοδο του guest blogging, ζητώντας από επαφές του χώρου σας να σας προτείνουν στις δικές τους επαφες ή ζητώντας απλώς από το κοινό σας να εγγραφεί, όταν έχετε την ευκαιρία να το κάνετε πχ μέσα από τα social media.

Οφέλη του Email Marketing

Τα οφέλη πολλά. Ενδεικτικά, αναφέρουμε:

 

#1 Μικρό κόστος

Το email marketing έχει την καλύτερη σχέση απόδοσης-τιμής από κάθε άλλη μέθοδο direct marketing και διαφήμισης που υπάρχει αυτή τη στιγμή, όπως web banners ή διαφημιστικό υλικό που στέλνεται ταχυδρομικά. Ταυτόχρονα είναι πολύ γρήγορο και άμεσο, κατάλληλο για κάθε είδους επικοινωνία, είτε πρόκειται για μία 24ωρη προσφορά που «τρέχετε», είτε απάντηση σε κάποιο εταιρικό θέμα που προέκυψε, είτε οτιδήποτε άλλο.

 

#2 'Αμεση προσέγγιση

Δεν χρειάζονται αναλυτικά ή επίσημα στατιστικά στοιχεία για να εξακριβώσουμε πόσο συχνά οι χρήστες του Internet στέλνουν και λαμβάνουν  emails.  Οι περισσότεροι χρήστες το κάνουν τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, επομένως μπορούμε να τους βρούμε ακριβώς εκεί: στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο! Δεδομένου λοιπόν ότι κάνουμε τις απαραίτητες ενέργειες για να βρεθούμε στο  inbox των δυνητικών πελατών μας και όχι στο «καλάθι των αχρήστων», δηλαδή στα spam, έχουμε την ευκαιρία να «μιλήσουμε» απευθείας στο κοινό που στοχεύουμε.

 

#3 Return On Investment (ROI)

Tα αποτελέσματα του email marketing είναι μετρήσιμα και λεπτομερή, κάτι που δεν ισχύει για το παραδοσιακό Direct Marketing. Μετά την αποστολή μιας email καμπάνιας  μπορούμε να δούμε ακριβώς πόσοι, ποιοι και πού έχουν κάνει click. Επίσης, αν η καμπάνια μας γίνει σωστά, τότε αποδεδειγμένα μπορεί να υπάρξει μεγάλη «κίνηση» (traffic) προς την ιστοσελίδα μας, καθώς και μεγάλα ποσοστά μετατροπών και πωλήσεων.

 

#4 Χτίσιμο σχέσεων με τους πελάτες

Το email είναι ένα μέσο με το οποίο μπορεί να  ξεκινήσει διάλογος, σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μορφές Direct Marketing. Όπως πάντα, έτσι και σε αυτή την περίπτωση «Το Περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς», γι' αυτό δώστε στο κοινό σας περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει, που τους προκαλεί να αλληλεπιδράσουν, που τους κατευθύνει στα σωστά landing pages, που τους δίνει αυτό που θέλουν χωρίς να τους πιέζει να αγοράσουν.

 

Υπάρχει παγίδα;

Όπως σε όλα τα πράγματα, έτσι και στο email marketing μπορεί να υπάρξουν μειονεκτήματα. Αυτά συνοψίζονται στα ποσοστά χαρακτηρισμών των email μας ως spam από τους χρήστες, τα οποία αν είναι υψηλά θα μειώσουν την αποτελεσματικότητα των email campaigns μας. Το αποτέλεσμα θα είναι τα emails μας να καταλήγουν στο spam και όχι στο inbox.

Spam Email - email marketing

 

Το πρόβλημα αυτό λύνεται εν μέρει με το Double Opt-in, δηλαδή τη διαδικασία κατά την οποία ο χρήστης που εγγράφεται στη λίστα μας δηλώνει δύο φορές ότι συμφωνεί να λαμβάνει τα emails μας. Και πάλι όμως σημαντικότατο ρόλο παίζει το περιεχόμενο των emails μας, το οποίο θα πρέπει να είναι ενδιαφέρον για τους παραλήπτες.

Επίσης, είναι σημαντικό να υπάρχει τακτική επικονωνία με τη λίστα μας, ώστε οι εγγεγραμμένοι χρήστες να μην ξεχάσουν ότι έχουν γραφτεί (ναι συμβαίνει συχνά και αυτό).

Τέλος, όλα τα μαζικά emails πρέπει να στέλνονται από κάποια ειδική πλατφόρμα, όπως  αυτή που παρέχει η AST με την υπηρεσία email marketing. Ποτέ, ποτέ, ποτέ μην το κάνετε χρησιμοποιώντας το δικό σας ή οποιοδήποτε από τα εταιρικά σας emails. Αυτό που θα καταφέρετε πολύ σύντομα είναι το «μαύρισμα» του email σας, το οποίο δεν θα μπορείτε πλέον να χρησιμοποιήσετε.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους τρόπους που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το email marketing  χωρίς...μπελάδες, επικοινωνήστε μαζί μας.   

Εσείς χρησιμοποιείτε το email marketing;

Επικοινωνήστε μαζί μας