loading loading background
 

5 Ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε πριν τη δημιουργία e-shop

Εάν η εταιρεία σας πουλάει προϊόντα σε ένα φυσικό κατάστημα αλλά όχι online, ενδεχομένως να χάνετε μία μεγάλη ευκαιρία για να αυξήσετε το τζίρο σας. 

Η τελευταία ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) έδειξε ότι το 35% των χρηστών Internet στην Ελλάδα (περίπου 2.2εκ) έκαναν τουλάχιστον μια αγορά προϊόντος / υπηρεσίας online, ενώ η online αγορά κινήθηκε με 25% ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το 2012. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα η προοπτική της Ελληνικής αγοράς είναι να φτάσει τα €6 δις από τα €3.2 δις, κάτω από προϋποθέσεις.

Η αυξητική τάση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και η  ωριμότητα των χρηστών φαίνονται και στην παρακάτω εικόνα, όπου μπορούμε να δούμε τη συχνότητα και τα είδη των αγαθών και υπηρεσιών που αγοράζονται.

Συχνότητα και τα είδη των αγαθών και υπηρεσιών που αγοράζονται στην Ελλάδα

Πηγή: Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2013-2014

 

Μια Μεγάλη Ευκαιρία.

Πώς την εκμεταλλευόμαστε;

Βλέπουμε λοιπόν ότι η ανάγκη για δημιουργία ενός e-shop είναι το φυσικό επακόλουθο μιας ολοένα αυξανόμενης τάσης, αλλά και μία ευκαιρία να κρατήσουμε τους πελάτες μας προτού αγοράσουν από κάποιον ανταγωνιστή μας, να εξυγχρονιστούμε και να αυξήσουμε το τζίρο μας και το δυνητικό πελατολόγιό μας.

Ποιες είναι όμως οι 5 βασικές ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε πριν δημιουργήσουμε το e-shop μας; 

1. Πώς ξεκινάω τη δημιουργία του e-shop μου;

Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πολύπλοκη και απαιτεί χρόνο και εξειδίκευση, οπότε και η ομάδα επαγγελματιών που θα αναλάβει το έργο θα πρέπει να διαθέτει την ανάλογη εμπειρία και τεχνογνωσία.

Η ανάθεση του έργου στη σωστή  ομάδα θα σας γλιτώσει σίγουρα από πολύ χαμένο κόπο, χρόνο και φυσικά χρήμα αφού οι σωστοί επαγγελματίες θα σας καθοδηγήσουν από την αρχή, αναλύοντας σωστά τις ιδιαιτερότητες της δικής σας επιχείρησης και τις ανάγκες σας, προκειμένου να προτείνουν τις κατάλληλες για εσάς λύσεις.

 Ξεκινήστε λοιπόν τη δημιουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, κάνοντας μία καλή έρευνα αγοράς και επιλέξτε μία ολοκληρωμένη ομάδα επαγγελματιών  η οποία διαθέτει την πείρα, την κατάρτιση, την εξειδίκευση αλλά και την ενημέρωση γύρω από τις νέες τάσεις του χώρου. Ζητήστε οπωσδήποτε να δείτε ένα καλό portfolio προηγούμενων έργων και σιγουρευτείτε ότι οι νέοι σας συνεργάτες θα σας βοηθήσουν ώστε η επένδυση που ετοιμάζεστε να κάνετε να αποδόσει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.

2. Ποιο σχεδιασμό να επιλέξω ;

Εάν η εταιρεία σας έχει ήδη μια ιστοσελίδα, το ηλεκτρονικό κατάστημά σας θα πρέπει να αντικατοπτρίζει το ύφος και το σχεδιασμό της  φέροντας  τους ίδιους συνδυασμούς χρωμάτων και το ίδιο λογότυπο.

Αν δεν έχετε ιστοσελίδα, επιλέξτε για το e-shop σας ένα φόντο και χρώματα που ταιριάζουν με το λογότυπό σας.

Σε κάθε περίπτωση, ζητήστε από τους επαγγελματίες που ανέλαβαν το έργο του e-shop σας να σας προτείνουν σχεδιασμούς που ταιριάζουν στο εμπορικό σας αντικείμενο, που ενισχύουν το brand σας και δίνουν στον επισκέπτη μία τέλεια εμπειρία, που θα τον αφήσει ικανοποιημένο και θα τον μετατρέψει σε πελάτη.

3. Τι σύστημα πληρωμών να χρησιμοποιήσω;

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορούν να γίνονται πληρωμές αγορών σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και είναι ωφέλιμο να συμπεριλάβετε περισσότερους από έναν από αυτούς στο e-shop σας. Έτσι θα μπορέσετε να ικανοποιείτε ένα μεγάλο έυρος πελατών με διαφορετικές προτιμήσεις.  

Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι φυσικά η πιστωτική κάρτα. Για τις πληρωμές με τη χρήση πιστωτικής κάρτας θα πρέπει καταρχάς να επιλέξετε την τράπεζα με την οποία θα συνεργαστείτε, να την ενημερώσετε για την επιθυμία σας να πραγματοποιείτε online αγορές μεσω του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και να ξεκινήσει η διαδικασία για τη «σύνδεση» με το e-shop σας.

Εκτός από την πιστωτική κάρτα, υπάρχει και η επιλογή του Paypal. Το Paypal είναι μία εφαρμογή για πληρωμές στο διαδίκτυο, η οποία είναι ευρέως διαδεδομένη και γνωστή ως μία ασφαλής μέθοδος. Για το λόγο αυτό, υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που την αναζητούν πριν πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε αγορά, ειδικά από e-shops που είναι καινούργια και όχι ιδιαίτερα γνωστά.

Τέλος, πληρωμές στο e-shop σας μπορούν να γίνονται και με αντικαταβολή, δηλαδή με την παραλαβή των προϊόντων από τον πελάτη ή με κατάθεση σε λογαριασμό τραπέζης, πριν  την αποστολή των αγαθών.

4. Πώς θα υπολογίσω τα έξοδα αποστολής;

Συνήθως τα έξοδα αποστολής ορίζονται από τις μεταφορικές εταιρείες, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να κάνουμε μια καλή έρευνα αγοράς και να συζητήσουμε τους όρους και τις προσφορές της κάθε μεταφορικής ξεχωριστά. Θα πρέπει να επιλέξουμε αυτήν η οποία θα εγγυηθεί όχι μόνο τις καλύτερες τιμές αλλά και την γρήγορη και ασφαλή αποστολή των προϊόντων.

Επίσης, θα ήταν ωφέλιμο να σκεφτείτε το ενδεχόμενο της δωρεάν αποστολής, τουλάχιστον για αγορές ενός συγκεκριμένου ποσού και άνω. Η δωρεάν αποστολή των προϊόντων, είναι πολύ πιθανόν ένα στοιχείο που θα μας διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό και θα ενισχύσει τις πωλήσεις μας.

5. Ποια θα είναι η πολιτική επιστροφών στο ηλεκτρονικό μου κατάστημα;

Κατά τη δημιουργία του ηλεκτρονικού μας καταστήματος θα πρέπει να καθορίσουμε την  πολιτική επιστροφών που θα έχουμε. Σε πόσες μέρες θα μπορούν να επιστρέψουν τα αντικείμενα που επιθυμούν οι πελάτες; Θα είναι δωρεάν η αποστολή ή τα έξοδα θα επιβαρύνουν τον αποστολέα; Ποια προϊόντα θα μπορούν να επιστραφούν και ποια όχι; Αυτά είναι μόνο κάποια παραδείγματα ερωτήσεων που θα πρέπει να απαντήσουμε σχετικά με την πολιτική επιστροφών που θα έχουμε.

Για τη συνεχή βελτίωση της υπηρεσίας μας είναι σκόπιμο να χρησιμοποιήσουμε τις επιστροφές για να πάρουμε πολύτιμο feedback από τους πελάτες μας. Αυτό μπορεί να γίνεται μέσω ενός προσεκτικά σχεδιασμένου ερωτηματολογίου που θα συμπληρώνουν οι πελάτες. Για παράδειγμα, αν πολλοί αγοραστές μας ενημερώνουν ότι επιστρέφουν προϊόντα γιατί η πραγματική τους εικόνα δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που περίμεναν βλέποντας το προϊόν στο e-shop, ίσως θα πρέπει να βελτιώσουμε την ποιότητα των φωτογραφιών μας και/ή τις περιγραφές των προϊόντων μας.

Με τη δημιουργία ενός e-shop


δεν τελειώνει και η δουλειά.

Το αντίθετο μάλιστα. Με τον ίδιο τρόπο που θα ασχολούμασταν συνεχώς με τη συντήρηση και βελτίωση του φυσικού μας καταστήματος, έτσι θα πρέπει να κάνουμε και με το ηλεκτρονικό.

Θα πρέπει πρώτα από όλα να το διαφημίσουμε για να το φέρουμε μπροστά στους καταναλωτές. Αυτό θα γίνει μέσα από το σωστό SEO, adwords καμπάνιες και social media.Επίσης, θα πρέπει να παρατηρούμε συστηματικά τα στατιστικά μας, προκειμένου να βλέπουμε από πού έρχονται οι επισκέπτες μας, ποια είναι η διαδρομή που ακολουθούν και πόση είναι η διάρκεια παραμονής τους, ώστε να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τα θετικά στοιχεία και να διορθώσουμε τα αρνητικά.

 Έτσι μόνο, θα είμαστε σίγουροι ότι η επένδυσή μας αποδίδει τα μέγιστα και εκμεταλλευόμαστε σωστά αυτή τη μοναδική ευκαιρία που μας δίνεται μέσω της τεχνολογίας.

Αν ενδιαφέρεστε κι εσείς για τη δημιουργία του δικού σας e-shop επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα κι όλας!

Επικοινωνήστε μαζί μας