loading loading background
 

Τι είναι τα Hashtags και πώς τα χρησιμοποιούμε

Δημοσιεύτηκε από: Γεωργία Τσιώνα, Social Media Manager at AST

hashtags εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στο Twitter το 2007 και από τότε έχουν εξαπλωθεί σε όλα τα μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram, το Google+, το YouTube και το Pinterest. Με τα hashtags να υπάρχουν παντού ανάμεσά μας, θα διερευνήσουμε πώς το brand σου μπορεί να τα χρησιμοποιήσει με επιτυχία σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.


#ΤιΚάνουνΤαHashtags

Τα hashtags έχουν πολλές χρήσεις και είναι σημαντικό να κατανοήσουμε το σκοπό τους. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα hashtag για να βελτιώσεις τη δυνατότητα εντοπισμού σου, να ακολουθήσεις κάποιο trend, να δημιουργήσεις buzz γύρω από το brand σου, να βάλεις λίγο χιούμορ στην ανάρτησή σου ή και όλα μαζί ταυτόχρονα. Το πώς θα χρησιμοποιήσεις τα hashtags λοιπόν εξαρτάται από τους δικούς σου στόχους.


#Εντοπισμός

Τα hashtags διευκολύνουν τον εντοπισμό σου. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου ο όγκος της πληροφόρησης είναι τεράστιος, οι χρήστες συχνά αναζητούν συγκεκριμένα hashtags που αντιστοιχούν στις απαιτήσεις και τις επιθυμίες τους. Επίσης, χρησιμοποιώντας ένα hashtag, μπορείς να συμμετέχεις σε μία δημοφιλή συζήτηση που σχετίζεται με το brand σου. Είναι ένας εντελώς νέος τρόπος σκέψης και κατηγοριοποίησης και ένας καλός τρόπος για να δώσεις μεγάλη προβολή στο brand σου.


#ΓίνεΣυγκεκριμένος

Όσο πιο συγκεκριμένος γίνεσαι με το hashtag σου τόσο πιο στοχευμένο θα είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Και πιο στοχευμένο κοινό σημαίνει καλύτερο engagement. Σε περίπτωση που δεν έχεις δικό σου hashtag βρες κάποιο που ταιριάζει με το αντικείμενο του brand σου.
Έστω για παράδειγμα ότι η επιχείρησή σου ασχολείται με την πώληση βρεφικής ένδυσης. Αντί να χρησιμοποιήσεις το hashtag #parents που στοχεύει σε γονείς με παιδιά όλων των ηλικιών, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το hashtag #newmom. Το #newmom απευθύνεται σε μητέρες νεογέννητων- δηλαδή το κοινό στο οποίο στοχεύεις.

Τα hashtags δε θα πρέπει να περιορίζονται μόνο στην αναφορά του brand name σου, αλλά θα πρέπει να περιγράφουν το περιεχόμενο του brand σου.


#HashtagTrend

Για να συσχετιστεί ένα hashtag με ένα προϊόν, μία καμπάνια ή ένα event, δώσε στους χρήστες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μία συζήτηση γύρω από το brand σου ώστε να γίνει trend.

Ας δούμε ένα επιτυχημένο παράδειγμα τέτοιας χρήσης. Η Domino UK ξεκίνησε επιτυχώς μία καμπάνια στο Twitter, όπου κάθε φορά που κάποιος χρήστης του Twitter χρησιμοποιούσε το hashtag #letsdolunch, η τιμή θα μειωνόταν κατά ένα λεπτό την επόμενη μέρα. 85.000 χρήστες έλαβαν μέρος και η τιμή μειώθηκε σχεδόν κατά 50%. Παρόλο που μπορεί η Domino UK εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα να έχασε μερικές λίρες από τις πωλήσεις της, άξιζε τον κόπο για το τεράστιο ενδιαφέρον που δημιουργήθηκε από την καμπάνια.

#LOL

Τα hashtags μπορούν να δώσουν χιουμοριστική χροιά στις αναρτήσεις. Είναι βέβαια πολύ σημαντικό η χρήση χιούμορ να γίνεται με μέτρο και προσοχή. 

Ας δούμε ένα παράδειγμα που λειτούργησε με μεγάλη επιτυχία. To brand χαρτιών υγείας Charmin δημιούργησε μία άκρως πετυχημένη καμπάνια χρησιμοποιώντας το hashtag #TweetFromtheSeat για να περιγράψει τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης από την τουαλέτα. Οι χρήστες έκαναν retweet με αποτέλεσμα να γίνει viral, δίνοντας μεγάλη δημοσιότητα στο Charmin και τις έξυπνες δεξιότητές του στο μάρκετινγκ.


#ΠροσάρμοσεΤαHashtags

Προσάρμοσε τα hashtags ανάλογα με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο το χρησιμοποιείς. Τα hashtags σε πλατφόρμες χρήσης φωτογραφιών και βίντεο επικεντρώνονται περισσότερο στην περιγραφή περιεχομένου, εν αντιθέσει με το Twitter που τείνουν να είναι πιο εστιασμένα σε κάποιο θέμα συζήτησης ή μια ομάδα ανθρώπων.


#Πάρα #Πολλά #Hashtags


Φρόντισε να είσαι προσεκτικός με τον αριθμό των hashtags που χρησιμοποιείς στις αναρτήσεις. Η κατάχρηση των hashtags είναι κακή πρακτική ανεξάρτητα από το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Έρευνες έχουν δείξει ότι η χρήση πολλών hashtags στο Facebook οδηγεί σε μικρότερο engagement ενώ την ίδια στιγμή, αναρτήσεις που συνοδεύονται από ένα hashtag αποδίδουν καλύτερα από αυτές που δεν έχουν κανένα. Στο Twitter οι αλληλεπιδράσεις αυξάνονται όταν τα brands χρησιμοποιούν 3- 5 hashtags.


#ΣωστήΧρήση

Τα hashtags χρησιμεύουν στον εντοπισμό του περιεχομένου των αναρτήσεών σου σε ένα ευρύ κοινό. Αν το tweet, post ή comment σου δεν έχει στα αλήθεια κάτι να προσφέρει σε μία δημόσια συζήτηση καλό είναι να μην το χρησιμοποιείς.

Για παράδειγμα, αν απλά μοιράζεσαι μία είδηση καλό είναι να μη χρησιμοποιείς hashtags. Αν όμως γράψεις ένα blog post που αναλύει αυτή την είδηση και παραθέτεις την άποψή σου, τότε φυσικά και πρέπει να χρησιμοποιήσεις το hashtag όταν το κοινοποιήσεις.

Βεβαιώσου ότι μοιράζεσαι το καλύτερο περιεχόμενο ώστε να δημιουργήσεις τη σωστή εντύπωση και μην ξεχνάς να κρατάς τα posts σου περιεκτικά και λιτά από hashtags. Εάν το παρακάνεις, ίσως να απαξιωθεί και το περιεχόμενο τους.

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας εδώ.

Επικοινωνήστε μαζί μας