loading loading background
 

Τα 6 βασικά του Web Design

Σε έναν κόσμο όπου οι περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις βασίζονται στο Internet για να πουλήσουν τα προϊόντα τους και να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους, μία «κακή» ιστοσελίδα, είναι στην καλύτερη περίπτωση μια χαμένη ευκαιρία και στη χειρότερη… σκέτη καταστροφή!

Μία κακή ιστοσελίδα μπορεί να καταλήξει σε χαμηλή επισκεψιμότητα, χαμηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και έλλειψη εμπιστοσύνης προς την ίδια την επιχείρηση.

Από την άλλη, μία καλή ιστοσελίδα φέρνει τα αντίθετα και άκρως επιθυμητά αποτελέσματα.

Τι εννοούμε όμως με τον όρο «καλή» ιστοσελίδα;

Έξι πράγματα κυρίως:

#1 ‘Ομορφο design, σωστό περιεχόμενο

Webdesign

Μία ιστοσελίδα πρέπει να είναι όμορφα σχεδιασμένη και εύκολη στην πλοήγηση.

Να χρησιμοποιεί προσεκτικά επιλεγμένους συνδυασμούς χρωμάτων και γραμματοσειρές και να λαμβάνει υπόψιν  πρακτικές UX (User eXperience) που δημιουργούν τα προσδοκώμενα συναισθήματα στο χρήστη και ενισχύουν το brand.

Στo περιεχόμενο της ιστοσελίδας πρέπει  να περιλαμβάνονται κείμενα, εικόνες και ήχοι που δίνουν το σωστό μήνυμα στους επισκέπτες, καθώς και CTAs (Call To Actions) τοποθετημένα στα σωστά σημεία, που οδηγούν τον επισκέπτη στην αγορά με «φυσικό» τρόπο.

Η πλοήγηση πρέπει επίσης είναι πολύ απλή και εύκολη για τους επισκέπτες. To navigation menu είναι σκόπιμο να βρίσκεται στο καταλληλότερο σημείο και, αν χρειάζεται, να υπάρχει sitemap και search δυνατότητα στην ιστοσελίδα.

 

#2 Γρήγορο Load time

Όταν πρόκειται για την αύξηση του traffic και της διάρκειας παραμονής του επισκέπτη στην ιστοσελίδα μας, ο χρόνος που χρειάζεται για να «φορτώσει» ένα site παίζει το νούμερο 1 ρόλο.

Τα νούμερα σχετικά με το πόσο σημαντικό είναι το load time ενός site μιλούν από μόνα τους:

Website load time

Source: http://www.instantshift.com

 

Επομένως είναι σημαντικό η κατασκευή της ιστοσελίδας να γίνεται με τις κατάλληλες τεχνικές που μειώνουν το load time στο αποδεκτό όριο.

 

#3 Εμπιστοσύνη

Ένα σωστά σχεδιασμένο website πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη στους δυνητικούς του πελάτες.

 Πριν οι καταναλωτές εμπιστευτούν μία εταιρεία θέλουν να βεβαιωθούν ότι είναι ικανή να παρέχει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θέλουν, όπως τα θέλουν. Και για να βεβαιωθούν, χρειάζεται να δουν την αξιοπιστία της.

Για να πετύχει την εμπιστοσύνη προς την εταιρεία μια ιστοσελίδα θα πρέπει, εκτός από το σωστό σχεδιασμό που αναφέρθηκε παραπάνω, να επιδεικνύει logos μεγάλων πελατών, links σε πιθανές αναφορές από τα ΜΜΕ, social media followers κλπ. 

Φυσικά για να μπορεί μια εταιρεία να  δείχνει την αξιοπιστία της στην ιστοσελίδα της, θα πρέπει πρώτα να την κερδίσει με ένα προϊόν/ υπηρεσία ακριβώς όπως το θέλουν οι πελάτες της και με ένα δυνατό brand name που θα χτίσει συστηματικά και μεθοδικά με διάφορες προωθητικές ενέργειες  π.χ. μέσα από τα social media.

 

#4 Σωστό SEO

Λένε ότι «το καλύτερο μέρος για να κρύψεις ένα πτώμα είναι η δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google». Κι αυτό γιατί βάσει ερευνών, το 75% των χρηστών του Internet δε μεταβαίνουν ποτέ στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων όταν κάνουν μια αναζήτηση στη Google!

Σίγουρα λοιπόν μια σωστά κατασκευασμένη ιστοσελίδα δεν μπορεί να παραβλέπει τις κατάλληλες πρακτικές του SEO, το οποίο είναι απαραίτητο προαπαιτούμενο.

 

#5 Responsive Design

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει δραματική αύξηση της χρήσης έξυπνων κινητών τηλεφώνων και tablets. Η τάση αυτή πρόσθεσε στη λίστα της επιτυχημένης ιστοσελίδας και το responsive web design.

Επομένως,  όταν κατασκευάζουμε μία ιστοσελίδα  πρέπει οπωσδήποτε να την κάνουμε responsive, έτσι ώστε να δείχνει το ίδιο, ανεξάρτητα από το αν την επισκεπτόμαστε από desktop, tablet ή κινητό και ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούμε Mozilla, Chrome ή οποιοδήποτε άλλο browser.

 

#6 Εύκολη ανανέωση

Τέλος μια «καλή ιστοσελίδα» θα πρέπει να ανανεώνεται συχνά.

Για να εξασφαλιστεί αυτό σημαντικός παράγοντας είναι φυσικά ο τρόπος ανανέωσης του περιεχομένου της να είναι πολύ απλός, ώστε να μπορεί να γίνει γρήγορα και εύκολα ακόμα και από άτομα που δεν είναι ιδιαίτερα εξειδικεύμενα.

 

Αναθέστε το στους ειδικούς

Όσο το καλό website design γίνεται πιο σημαντικό, τόσο γίνεται και πιο περίπλοκο.

Στις πρώτες εποχές της άνθισης του Internet, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας μπορούσε να διατηρεί μια απλή ιστοσελίδα για να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό του, ενώ παράλληλα να εντυπωσιάσει τους πελάτες του.

Στις μέρες μας όμως τα πράγματα έχουν άλλαξει! Οι απαιτήσεις έχουν πληθύνει και η ιδέα ενός επιχειρηματία που μπορεί να τρέχει μια επιτυχημένη επιχείρηση και ταυτόχρονα να διαχειρίζεται ένα επιτυχημένο website δεν είναι συχνά υλοποιήσιμη.

Για το λόγο αυτό πολλές επιχειρήσεις αναθέτουν πλέον την κατασκευή της  ιστοσελίδας τους σε επαγγελματίες, όπως η AST.

Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα κι όλας και μάθετε περισσότερα!

Επικοινωνήστε μαζί μας