loading loading background
 

Τα βασικά του SEO

SEO ή Search Engine Optimization ή Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης είναι η διαδικασία με την οποία βελτιώνουμε την κατάταξη της ιστοσελίδας μας στα αποτελέσματα των Μηχανών Αναζήτησης (Search Engines), όπως η Google, Yahoo, Bing κλπ.

Γιατί είναι σημαντικό το SEO;

Λίγο–πολύ αυτονόητο. ‘Οσο ψηλότερα εμφανίζεται ένα site στα αποτελέσματα αναζήτησης, τόσο περισσότερο traffic προσελκύει και πιθανώς τόσα περισσότερα έσοδα.

Ασφαλώς, στόχος του SEO είναι η νούμερο ένα θέση της νούμερο ένα σελίδας στη Google, όμως αυτό εξαρτάται στην πραγματικότητα από πολλούς παράγοντες. Σημαντικότερος όλων είναι ο ανταγωνισμός στην αγορά που δραστηριοποιείστε.

Για παράδειγμα αν δραστηριοποιείστε στην αγορά του ρουχισμού, ο ανταγωνισμός είναι προφανώς τεράστιος και οι πρώτες θέσεις της Google δύσκολα κατακτήσιμες. Αν όμως πουλάτε κάτι πιο εξειδικευμένο, τότε σίγουρα είστε σε πολύ καλύτερη θέση από άποψη ανταγωνισμού και πιθανότητα κατάκτησης της πολυπόθητης πρωτιάς.

Αυτά όσον αφορά το τι είναι SEO και πώς λειτουργούν οι παράγοντες που δεν ελέγχουμε εύκολα. Πάμε να δούμε συνοπτικά τι μπορούμε να κάνουμε για καλύτερα αποτελέσματα.

Λέξεις κλειδιά

 Keywords image

Μία ιστοσελίδα με περιεχόμενο πλούσιο σε λέξεις-κλειδιά (keywords) είναι αυτό που οι Μηχανές Αναζήτησης αγαπούν πάρα μα πάρα πολύ. Για να εντοπίσουν αυτές τις λέξεις και να κατατάξουν αναλόγως το περιεχόμενο που υπάρχει στο Web,  οι Μηχανές Αναζήτησης διαθέτουν τις  «αραχνούλες» (spiders) - δηλαδή κάποιο ειδικό λογισμικό - που κάθε τόσο οργώνουν το Web και «σκανάρουν» το περιεχόμενό των ιστολίδων και τις λέξεις-κλειδιά που βρίσκουν εκεί.

Οι λέξεις-κλειδιά πρέπει να βρίσκονται στα κείμενά σας, στις περιγραφές των φωτογραφιών σας και στα metadata της σελίδας σας, δηλαδή στο «κρυφό» περιεχόμενο που δίνει πληρορίες σχετικά με τη σελίδα στα spiders. Τα keywords στα metadata μπορούν να τοποθετηθούν από εσάς – εφόσον διαθέτετε κάποιες γνώσεις HTML και έχετε πρόσβαση στα αρχεία σας στον server – ή από τον web designer σας.

Αφού γίνει αυτό το «σκανάρισμα»,  οι ιστοσελίδες αξιολογούνται με βάση έναν αριθμό κριτηρίων και εμφανίζονται αναλόγως, κάθε φορά που κάποιος χρήστης πραγματοποιεί μια σχετική αναζήτηση στη Google ή σε άλλο Search Engine.

Είναι πολύ σημαντικό να ερευνήσετε και να καταλάβετε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι πελάτες σας για να βρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, ώστε να χρησιμοποιήσετε κι εσείς τις σωστές. Για παράδειγμα, αν είστε ένας οδοντίατρος, το περιεχόμενο του website σας θα πρέπει να περιέχει λέξεις και φράσεις όπως «καθαρισμός δοντιών», αλλά και άλλες πέρα από τις περιγραφές των υπηρεσιών, όπως «πόνος στα δόντια».

Ένα χρήσιμο και δωρεάν εργαλείο που θα σας δώσει ιδέες για λέξεις και φράσεις για τα κείμενά σας είναι το Google AdWords keyword tool.

Links

Σημαντικά για τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μας ειναι και τα links, τόσο αυτά που έρχονται από άλλες ιστοσελίδες προς τη δικιά μας, όσο και αυτά που φεύγουν από το website μας προς άλλα εξωτερικά (inbound & outbound links). Ο αριθμός των links της ιστοσελίδας μας είναι ένας βασικός παράγοντας που μας δίνει το PageRank Score, το οποίο βοηθάει τα Search Engines να καταλάβουν πόσο αξιόπιστο είναι το site μας. Όσο καλύτερο το Pagerank Score μας τόσο το καλύτερο για μας.

Προσοχή όμως! Η αγορά links – μια πρακτική αρκετά συνηθισμένη στα πρώιμα χρόνια του Internet – θα φέρει όχι μόνο τα αντίθετα, αλλά και πολύ χειρότερα αποτελέσματα από τα επιθυμητά! Η ιστοσελίδα μας πρέπει να συνδέεται μόνο με αξιόπιστα sites, τα οποία έχουν και αυτά υψηλο PageRank, όπως social media και ηλεκτρονικοί επαγγελματικοί κατάλογοι. Άρα, σημασία εδώ δεν έχει μόνο η ποσότητα, αλλά και η ποιότητα!

Μπορείτε κι εσείς αν θέλετε να τσεκάρετε το PageRank της ιστοσελίδας σας εδώ.

Τέλος, σημαντικά είναι και τα εσωτερικά links, αυτά δηλαδή που συνδέουν τις σελίδες του website σας μεταξύ τους, γιατί έτσι αυξάνει ο χρόνος παραμονής των spiders και των χρηστών στο site σας.

Συχνή ανανέωση περιεχομένου

Κάθε φορά που ανανεώνετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδα σας με καινούργιες εικόνες, κείμενα, σελίδες κλπ, οι αραχνούλες της Google σας επισκέπτονται για να κάνουν τη δουλειά τους. Αν δεν γίνει ανανέωση περιεχομένου, τότε κινδυνεύετε να χάσετε τη θέση που ήδη κατέχετε στα Search Engines αφού κάποιο άλλο site θα αξιολογηθεί ως πιο σχετικό από το δικό σας και θα εμφανιστεί πάνω από εσάς.

Για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντικό να κάνετε συχνές αλλαγές στην ιστοσελίδα σας. Ένας ακόμα πιο αποδοτικός τρόπος είναι να ενσωματώσετε στην ιστοσελίδα σας ένα blog, στο οποίο θα γράφετε άρθρα σχετικά με το αντικείμενό σας ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

 

Το SEO αλλάζει συνεχώς!

Τα παραπάνω είναι τα βασικά και γενικά του SEO, όμως οι τακτικές για μεγαλύτερη και σωστή βελτιστοποίηση αλλάζουν συνεχώς, όπως κάθε τι στο Web. Επομένως, είναι απαραίτητο να παρακολουθείτε συνεχώς τις εξελίξεις, ώστε να εφαρμόζετε πάντα ό,τι λειτουργεί καλύτερα.

Αν δεν έχετε το χρόνο και την εξειδίκευση που απαιτείται, είναι καλό να αναζητήσετε λύσεις SEO από ανθρώπους εξειδικευμένους.

Εσείς παρακολουθείτε τις αλλαγές στο SEO;

Επικοινωνήστε μαζί μας