loading loading background
 

Οι πιο συνηθισμένες ερωτήσεις (και απαντήσεις) για την δημιουργία ιστοσελίδας

Ως μία ομάδα που αποτελείται από επαγγελματίες παθιασμένους με την τεχνολογία και το Web, ανακαλύπτουμε καθημερινά νέα δεδομένα για τη χρήση του Internet και των τεχνολογιών της πληροφορίας.

Από την άλλη, ως μία εταιρία με 14 χρόνια δραστηριότητας στον χώρο του Web,  πάνω από 2.300 έργα πληροφορικής και περισσότερους από 1.200 πελάτες , γνωρίζουμε καλά τις απορίες και τους ενδοιασμούς των επιχειρήσεων, όσον αφορά στη δημιουργία του δικού τους website, ακόμα και σήμερα.

Αυτό που βλέπουμε ως ειδικοί της τεχνολογίας και σύμβουλοι επιχειρήσεων είναι ότι ενώ οι περισσότερες σύγχρονες επιχειρήσεις έχουν εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιακή εποχή, κάποιες άλλες τις αφήνουν ακόμα ανεκμετάλλευτες εξαιτίας του φόβου για το άγνωστο ή της άγνοιας. Αποτέλεσμα είναι ένα μεγάλο ποσοστό εταιριών να μην διαθέτουν καν τη δική τους ιστοσελίδα. 

Συγκεντρώσαμε λοιπόν τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις σχετικά με τη δημιουργία ιστοσελίδας και δίνουμε απαντήσεις σε αυτό το άρθρο. Στόχος μας είναι να δώσουμε το σημείο εκκίνησης σε αυτούς που ακόμα δεν έχουν φροντίσει για την διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησής τους, χάνοντας έτσι αμέτρητες ευκαιρίες.

Οι πιο συνηθισμένες ερωτήσεις των επιχειρήσεων για την δημιουργία ιστοσελίδας είναι:

 

#1 Δεν γνωρίζω πολλά από υπολογιστές,

θα μπορώ να συντηρώ την ιστοσελίδα μου;

Για τις βασικές λειτουργίες διατήρησης μιας ιστοσελίδας θα πρέπει να διαθέτετε έναν υπολογιστή και να μπορείτε – εσείς ή κάποιος από την εταιρία σας – να στέλνετε και να απαντάτε σε emails. Για τις υπόλοιπες ενημερώσεις και ανανεώσεις μπορεί να σας βοηθήσει ο developer σας.

    

#2 Οι πελάτες μας δεν μπαίνουν στο Internet.

Έχει νόημα να δημιουργήσουμε ιστοσελίδα; 

Μπορεί οι υπάρχοντες πελάτες σας όντως να μην χρησιμοποιούν υπολογιστές και το Ίντερνετ. Τι γίνεται όμως με τους δυνητικούς σας πελάτες;

Σύμφωνα με την τελευταία σχετική έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείου,  οι εγγεγραμμένοι Έλληνες χρήστες Broadband Internet, έφτασαν τους 2,717 εκατ., ενώ ο αριθμός τους παραμένει ανοδικός.

 

Έλληνες χρήστες ίντερνετ

 

Ταυτόχρονα, από το 2008 οι χρήστες ανήκουν στο μεγαλύτερο ποσοστό όλων των ηλικιακών ομάδων, ενώ από τότε μέχρι σήμερα ο ψηφιακός αναλφαβητισμός μειώνεται συνεχώς σε όλες τις ηλικίες.

 

Χρήση διαδικτύου Έλληνες χρήστες

Πηγή: Ταυτότητα χρηστών Internet στην Ελλάδα

 

Μία ιστοσελίδα σάς κρατά συγχρονισμένους με αυτά τα στατιστικά και σας βοηθάει να στοχεύσετε όλους αυτούς τους δυνητικούς πελάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά το διαδίκτυο. Δεν είναι κρίμα να τους χάσετε;

Ακόμα όμως και αν οι υπάρχοντες και δυνητικοί πελάτες σας πράγματι δεν χρησιμοποιούν καθόλου υπολογιστές και internet, η πείρα μας λέει πως για τις αγορές τους ζητούν από τους νεότερους συγγενείς και φίλους τους να κάνουν αυτοί την απαραίτητη online έρευνα αγοράς, που δεν μπορούν να κάνουν οι ίδιοι.

Επομένως, προκύπτει και πάλι ότι μία σύγχρονη και ελκυστική ιστοσελίδα δεν είναι το «κάτι παραπάνω» για εσάς. Είναι απλά απαραίτητη.

 

#3 Οι πελάτες μας έρχονται γιατί μας ξέρουν.

Ένα website είναι τελείως απρόσωπο

και δεν μας αρέσει αυτό. 

Ένα website πράγματι δεν δίνει αυτή την προσωπική επαφή που έχετε με τους πελάτες σας. Όμως δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Σκοπός μιας εταιρικής ιστοσελίδας είναι να ενημερώσει τους δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες για πράγματα που αφορούν την εταιρία σας, ενώ ταυτόχρονα να χτίσει την εικόνα της εταιρίας σας.

Αυτά, εφόσον γίνουν με τον σωστό τρόπο, θα φέρουν τους επισκέπτες του ιστοχώρου σας σε εσάς. Και εσείς θα δημιουργήσετε την προσωπική σχέση μαζί τους.

 

#4 Έχουμε ήδη μία ιστοσελίδα από παλιά.

Χρειάζεται ανανέωση;  

Ναι. Αν η ιστοσελίδα σας δημιουργήθηκε 5 χρόνια πριν, ή μερικές φορές και νωρίτερα, τότε χρειάζεται ανανέωση. Αν θέλετε να φαίνεστε αξιόπιστοι, σύγχρονοι και να επιδεικνύετε επαγγελματισμό, είναι απαραίτητο να διαθέτετε μία εταιρική ιστοσελίδα που το design και η λειτουργία της συμβαδίζει με την εποχή της.

Ακόμα, είναι πολύ σημαντικό ο κώδικας και το περιεχόμενο σας να είναι ενημερωμένα, προκειμένου να έχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στο SEO.

 

#5 Είναι απαραίτητο η ιστοσελίδα μου

να είναι φιλική προς κινητά;Σε τι διαφέρει ένα

mobile site από το δικό μου;

Η χρήση των φορητών συσκευών για πρόσβαση στο διαδίκτυο έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια και συνεχίζει να αυξάνεται. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αναζητήσεων γίνεται εν κινήσει και οι καταναλωτές θεωρούν αυτονόητο ότι πρέπει να βρουν τις πληροφορίες που ψάχνουν. Επομένως  ναι, η ιστοσελίδα σας πρέπει οπωσδήποτε να είναι φιλική προς κινητά.

Ένα λάθος που κάνουν πολλές σύγχρονες επιχειρήσεις είναι ότι θεωρούν ότι επειδή έχουν ήδη μία ιστοσελίδα που εμφανίζεται στα κινητά τηλέφωνα έχουν και mobile site. Όμως στην πραγματικότητα η mobile έκδοση του website σας είναι μία μειωμένη έκδοση της ιστοσελίδας σας, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για smartphones και tablets. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

#6 Τι κόστος περιλαμβάνει;

Τα τρία βασικά κόστη που περιλαμβάνονται στη δημιουργία ιστοσελίδας είναι:

#6.1  Η σχεδίαση και ανάπτυξη της ιστοσελίδας (website design & development). Αποτελεί το μεγαλύτερο κόστος και είναι μία εφάπαξ επένδυση. Πρέπει να γίνει σωστά και γι’ αυτό είναι σημαντικό να εμπιστευτείτε την δουλειά αυτή σε κάποιον ειδικό. Περισσότερες λεπτομέρειες για τα βασικά του σωστού web design μπορείτε να δείτε εδώ.

#6.2  Η φιλοξενία της ιστοσελίδας (hosting). Όταν η ιστοσελίδα δημιουργηθεί, είναι απαραίτητο να φιλοξενηθεί σε έναν δημόσιο server, ώστε το κοινό να έχει πρόσβαση σε αυτήν. Το κόστος της φιλοξενίας ποικίλλει ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε website και το είδος της υπηρεσίας. Για παράδειγμα, το cloud hosting μπορεί να κοστίζει περισσότερο από την απλή φιλοξενία, είναι όμως πιο αξιόπιστο σαν υπηρεσία και εξασφαλίζει περισσότερα πλεονεκτήματα.

#6.3 Το όνομα χώρου (domain name). Το όνομα χώρου είναι η διεύθυνσή σας στο Web, δηλαδή το www.domain.com ή  www.domain.gr. Τα domain names είναι μοναδικά και δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υπάρχουν δύο φορές. Το κόστος κι εδώ ποικίλλει και εξαρτάται από την διάρκεια του domain αλλά και την κατάληξή του, δηλαδή .com, .gr, .eu κ.ο.κ.

 

Οι παραπάνω είναι μόνο κάποιοι από τους βασικούς λόγους για τους οποίους η κάθε επιχείρηση, όσο μικρή ή μεγάλη και αν είναι, πρέπει οπωσδήποτε να έχει μία ιστοσελίδα. Αν έχετε περισσότερες ερωτήσεις σχετικά με την δημιουργία ενός εταιρικού website, θα χαρούμε να τις συζητήσουμε μαζί σας!

Επικοινωνήστε μαζί μας